KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 18 Yosemite - Oakhurst (10 aug 2010)

Click for Oakhurst, California Forecast

Dag 18 Yosemite - Oakhurst

Vannacht was onze laatste nacht in Yosemite Village. We vonden het er erg mooi en rustgevend. We hebben ook telkens lekker gegeten bij het buffet. Veel groenten die we op de meeste andere plekken toch wel misten.

Na het ontbijt buffet geprobeerd te hebben zijn we eerst gaan zitten in de lounge. Omdat de meeste mensen tenten of kleine cabins hebben, hebben ze in Yosemite Village een Lounge gemaakt waar je rustig kunt zitten, een spelletje doen en ook kunt internetten. Dit laatste lukte ons echter niet.

Rond 10.30 zijn we uitgecheckt en zijn we vertrokken naar Mariposa Grove. Dit ligt helemaal in het zuiden van Yosemite Park. Ongeveer 20 mijl rijden. Omdat ze op deze weg op meerdere plekken aan de weg aan het werken zijn duurde de rit wel iets langer.

Rond 12 uur arriveerden we in Mariposa Grove. We parkeerden bij het Wanona Hotel. Dit mag natuurlijk niet maar er was nergens plek. (Erg Chique)

We namen de shuttle bus naar de Mariposa Grove waar de grote sequoias staan. Er staan er meer dan 500 en sommige zijn meer dan 1800 jaar oud. De breedste sequoias hebben een breedte van 12 meter.

Daar aangekomen besloten we niet de grote wandeling te maken omdat we nog spierpijn hadden van de lange hike (Panorama Trail) van gisteren. Vooraan in het park ligt er een om die er enkele honderen jaren zo ligt.

We zijn naar de Grizzly Giant gelopen en daarna naar een Tunnel tree. De Grizzly heeft takken van meer dan 2 meter doorsnee. Deze is dus behoorlijk groot.

Om 15 uur waren we weer terug bij de auto en zijn we naar Oakhurst gereden. Een klein plaatsje ten zuiden van Yosemite Park. We slapen in het Shilo Inn waar ze in ieder geval free High Speed internet hebben zodat we onze verhalen kunnen plaatsen.

Het is op dit moment bijna 18 uur en Erna doet even een dutje en zometeen gaan we eten bij waarschijnlijk Ol'Kettle. Dit ligt nl. Tegenover ons hotel.

Wendy

Na dagen zonder nieuwe avonturen (ook ik maakte me bijna zorgen) ben ik weer helemaal bij en blij. Zalig, wat een reis hebben jullie!
Schitterent! geniet van jullie laatste week!
xxx Wen

Oma Ria.

Hallo allemaal. Alweer een dag om nooit meer te vergeten. Die bomen en Lucas er voor geweldig.

Groetjes Oma.