KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 19 Oakhurst - San Francisco (11 aug 2010)

Click for San Francisco, California Forecast

Dag 19 Oakhurst - San Francisco

Rond 7.30 uur zijn we opgestaan in het Shilo Inn in Oakhurst. Oakhurst stond niet zo goed aangeschreven maar het hotel beviel ons prima. Een prima grote kamer met complimentary ontbijt dat best uitgebreid was.

Iets over 9 zijn we vertrokken richting San Francisco. We hadden een best een lange rit voor de boeg. De Tomtom zei ongeveer 4 uur rijden. (Achteraf was het iets minder).

De route naar San Francisco was niet erg mooi. Veel vlak en vaak saaie Highway of Interstate. We hadden er echter voor gekozen om niet binnendoor te rijden maar zo snel mogelijk in San Francisco te zijn. Zodat we veel van de stad kunnen zien. Rond 12 uur kwamen we in de buurt van Oakland en begon het al iets drukker op de weg te worden. 4 of 5 rijbanen aan beide zijden van de weg. Rond 13 uur reden we over de Baybridge en rond 13.30 uur kwamen we aan bij het Parc 55 hotel vlakbij Union Square.

Parc 55 is duidelijk het chique-ste hotel dat we geboekt hebben. Ik ging even vragen of we al konden inchecken maar dat ging pas vanaf 15 uur. We konden onze koffers afgeven aan de bellboy en zonder koffers verder gaan.

Omdat parkeren in San Francisco en zeker het Parc 55 erg duur was (plusminus 50 dollar per dag) had ik vanuit Nederland bij Parkforless.org voor 2 dagen gereserveerd. Ik was echter vergeten het adres op te schrijven en zonder exact adres is deze kleine parkeergarage zeker niet te vinden. Ik ben dus weer naar binnen gegaan bij het Parc 55 en opnieuw naar de receptie gelopen. Daar begon een vrouw achter de receptie in het Nederlands tegen mij. Samen met haar hadden we snel gevonden dat de parkeergarage op 525 Jones street is.

We hebben de auto weggebracht, 40 dollar betaald voor 2 dagen, en zijn toen te voet naar union Square gelopen. Hier zijn we met een ijsje op wat trappen gaan zitten en hebben naar de stad en de mensen gekeken. Er gebeurd echt heel veel in 30 minuten wanneer je daar zit.

Rond 15.30 uur waren we terug bij ons hotel en zijn we ingecheckt. We hadden kamer 2753. Dit is op de 27ste etage en we krijgen ook toegang tot de speciale lounge voor mensen met kamer vanaf de 26ste etage. In die lounge kun je ongeveer 120 graden rond kijken en kun je dus echt ver kijken. Hier is tussen 17 en 19.30 uur ook gratis drankjes en hapjes te krijgen. Erg luxe.

Rond half vijf zijn we San Francisco ingetrokken richting Fishermans Wharf. De Cable Car vertrekt ongeveer vanaf ons hotel en we besloten om mee te rijden. Deze rijdt dan omhoog en omlaag van Union Square naar Fishermans Wharf. Erna en Lucas konden aan de zijkant meerijden. Thom en ik zaten in het karretje.

Bij Fishermans Wharf hebben we wat rondgelopen en natuurlijk naar de zeehonden gekeken, in de verte Alcatraz bewonderd en vervolgens een tijd naar allerlei straatartiesten gekeken.

We hebben een leuke verftekening gekocht die Lucas erg mooi vond en met name een aantal acrobaten uit Engeland waren leuk om te zien.

Rond 18.30 uur merkten we dat het behoorlijk fris aan het worden was. (Met name ook omdat we morgenavond met de Night tour naar Alcatraz gaan)

We zijn teruggelopen naar Union Square waar we lekker gegeten hebben en vervolgens besloten we toch nog even naar H&M te gaan en extra kleren te kopen. Voor de kinderen allebei een bodywarmer en voor Erna en mij een extra trui.

Rond 21 uur kwamen we terug op de kamer en hebben we eerst nog even een kopje koffie en thee gedronken in de speciale lounge op de 31ste. Daarna zijn we teruggegaan naar onze hotelkamer.

Oma en Opa

Hallo lieverds,

Hier gaat alles prima! Hoe laat denken jullie thuis te zijn zondag?

Wij wensen jullie nog enkele mooie dagen en dan een goede terugreis!

Kussjes en tot ziens.

jos.tiny.yoshi@home.nl

Hallo lieve schatten,

Eindelijk jullie reisverslag enigszins bij kunnen lezen. Wat een fantastische trip!
Dankzij jullie verslag en waanzinnige foto's, delen wij mee in jullie geluk.
Straks, met een lekker glaasje wijn erbij, zullen jullie nog vaak wegdromen.
Goede reis terug naar huis en tot binnenkort.
xxx in jullie inbox voor de kids en hartelijke groeten.

Jos, Tiny en Yoshi

Oma Ria.

Dag 19. wat zien jullie er nog fit uit. oie wat hoog en wat een mooie uit zicht. Een reis om nooit meer te vergeten. Tot binnen kort. Groetjes Oma Ria.