KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 21 San Francisco (13 aug 2010)

Click for San Francisco, California Forecast

Dag 21 San Francisco

Onze tweede nacht in San Francisco hebben we eveneens heerlijk geslapen. We kunnen iedereen het Parc 55 hotel aanraden in San Francisco. Wanneer je dan boven de 26ste verdieping verblijft kun je ook gebruik maken van het ontbijt.

We hoefden pas om 12 uur onze kamer te verlaten dus we hebben lekker rustig aan gedaan. Eerst ontbeten en toen zijn we aan ons weblog gaan werken. Erna is foto's gaan uitzoeken en ik ben met Lucas en Thom naar een petjes winkel gegaan. Hier hebben Lucas en Thom 2 stoere San Francisco Giants petjes gekocht.

Rond 11 uur zijn we met de koffers naar beneden gegaan en ben ik naar de parkeergarage gelopen om de auto te halen. Toen ik daar naartoe liep kreeg ik een gevoel als ik naar de film 'The pursuit of happyness' zat te kijken. Langs de weg lange rijen met hoofdzakelijk zwarte mannen die ergens naar binnen wilde.

De auto terukrijgen ging zonder problemen. We zijn daarna de 49 mile scenic drive in San Francisco gaan rijden.

Deze 49 mile lange route zorgt ervoor dat je langs alle hoogtepunten van San Francisco komt. Door Chinatown, Fishermans Wharf, The Pressidio, langs de kust, door het park, Twin Peaks, etc. We hebben vandaag alleen maar foto's vanuit de auto genomen.

Fraai uitzicht.

Ingang ChinaTown.

Een Cable Car voor ons.

LombardStreet. De kromste straat ter wereld.

Het bewolkte uitzichtvanaf Twin Peaks.

Tegen 16 uur waren we bij ons hotel vlakbij het vliegveld. We zijn nog even bij een winkel geweest en toen hebben we de auto teruggebracht naar Dollar. Dit is echt een fabriek, het afleveren van rental cars. We besloten terug te lopen van de afleverplek naar ons hotel.

Dit hotel (BestWestern GrosVenor) is een stuk minder luxe dan hetgene dat we in het centrum van San Francisco gehad hebben. Het is nu bijna 21 uur en we moeten morgenvroeg iets voor 4 uur opstaan om naar het vliegveld gebracht te worden. 3 uur voor vertrek aanwezig zijn en ons vertrek is 7.45 uur richting New York. Daarna overstappen en dan naar Brussel.

We hebben net om de avond af te sluiten nog even lekker in de bar van het hotel gezeten en wat Chicken Wings en Cheese Nacho's gehad. Erna heeft wat wijn erbij gedronken en ik enkele biertjes.

We gaan vanavond vroeg proberen te slapen.

Marja (Ko-mar AA-forum)

Ik heb jullie verslag gelezen. Erg leuk en herkenbaar. Vorig jaar hebben wij ook in parc 55 gezeten, alleen op de 25ste verdieping. Maar nog steeds met een prachtig uitzicht over San Francisco.

Oma Ria

Lieve Hans Erna Lucas en Thom.
Mijn laatste reactie,met een klein traantje en toch heel blij dat jullie mooie reis ten einde is. Voor jullie een reis om nooit meer te vergeten, en voor mij heel fijn om zo iets moois terug te zien. Een fijne reis terug ,en tot Zondag . jullie Oma ria.

Jacquemine

Een heel goede, veilige reis terug en bedankt voor de mooie verhalen en foto's.

Tiny

Heb zin om met jullie een borrel te drinken. Jullie zijn dus verplicht heelhuids terug te komen!
De afgelopen dagen nog vaak op jullie weblog gekeken. Dit is een reis om nooit te vergeten. Tijdens een volgende reis moet Hans wel meer foto's van Erna maken.
Yoshi vond Lucas en Thom op de tube wel eeeerg vet en de foto's bij de grote bomen heel mooi.
Groetjes van ons allemaal!