KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Planning

We vertrekken op zondagmorgen vanuit Brussel. We vliegen via Chicago en landen uiteindelijk in Phoenix. De planning is dat we op zondag 25 juli arriveren in Scottsdale. Dit zal hoogstwaarschijnlijk pas 's avonds laat zijn.

Het is de bedoeling dat we op dag 2 via Apache Junction en via Theodore Roosevelt Lakenaar sedona rijden. Dag 2 slapen we in Sedona.

Op dag 3 willen we in de ochtend uren in Sedona blijven. Mogelijke dingen die we willen zien of naartoe willen gaan zijn:

In de loop van de middag vertrekken we dan richting de South Rim van de Grand Canyon.

We blijven 2 nachten in Grand Canyon Village. Vlakbij de Rim.

Dag 5 rijden we van Grand Canyon Village naar Monument Valley. Onderweg zullen we vast en zeker nog enkele keren naar de viewpoints van de GC gaan. (Yaki Point, Hopi Point,etc). Wanneer we aankomen in Monument Valley zullen we nog wel wat gaan zwemmen.

Op dag 6 willen we eerst naar Muley Point. We gaan via Moki Dugway en Muley Pointen dan rijden we door naar Page. In Page blijven we wederom 2 nachten.

In Page gaan we in ieder geval Horseshoe bend bekijken en op dit moment is de planning om de 2de dag in Pageeen boot gaan huren om op Lake Powell te gaan varen.

Dag 8 vertrekken we weer om te rijden via de Cottonwood Canyon Road naar Bryce.

Dag 9 beginnen we met naar Bryce Canyon te gaan en daarna rijden we door naar Springdale (Zion). Hier blijven we opnieuw 2 nachten. Welke wandelingen we gaan maken bepalen we op een later moment. In Zion willen we in ieder geval de narrows wandelen.

Dag 11 tot en met 13 blijven we in Las Vegas. Een aardig hotel met een fijn zwembad is van belang hier voor de kids

Yosemite

Panorama Trail lopen en ook sequoia'sbekijken/ Glacier Point

We hebben nu gepland om

San Francisco

Fietsen over de Golden Gate Bridge naar Sausolito en met de veerboot terug was 1 van onze toppers. Lekker op ons gemak gefietst, overal gestopt, wat rondslenteren in Sausolito. Alcatraz is ook leuk en spannend voor kinderen, audiotour is ook in het nederlands, dus ze kunnen het goed volgen. Pier 39 met de zeeleeuwen vonden ze bij ons erg leuk. Aanrader om met de kinderen te gaan eten is Rainforest Cafe, helemaal in jungle-stijl. De huisjes op Alamo Square is ook een aanrader, dit ligt aan een park met leuke speeltuin.