KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 2 Brussel - Chicago - Phoenix (25 juli 2010)

Click for Phoenix, Arizona Forecast

Zondagmorgen 25 juli

We hebben afgelopen nacht in Brussel niet echt goed geslapen. Het was warm en de eerste keer in een ander bed is voor mij altijd even wennen. Lucas en Thom hebben er overigens weinig last van gehad.

We zijn rond 6.30 uur opgestaan en rond 7.15 uur naar beneden gegaan om uit te checken. Dit was snel gebeurd en vervolgens stond de shuttle bus al klaar om naar het vliegveld te rijden. Dit was een ritje van minder dan 5 minuten. Daar aangekomen zagen we dat onze vlucht AA89 een vertraging heeft van 2 uur. Alle andere vluchten vertrekken wel op tijd. Alleen die van ons heeft meer tijd nodig.

We leveren de koffers in en gaan zonder problemen door de douane. Ook de check-in waar je alles uit je zakken moet halen loopt voorspoedig. Het is nu 10.00 uur en moeten nog 1,5 uur wachten voordat we kunnen gaan boarden.

De kinderen lezen een Donald Duck pocket en Erna begint aan haar 2de kopje koffie van Starbucks.

Uiteindelijk vertrekt het vliegtuig iets na 12.30 uur. Het is Boeing 767 van American Airlines.

Na 9 uur vliegen landen we rond 14.15 uur in Chicago. Hier moeten we lang wachten voordat we door Immigration zijn. Een hele lange rij staat voor ons. Mensen die voor ons staan moeten een aansluitende vlucht naar Mexico stad halen maar deze vertrekt helaas zonder hun.

Wanneer we door Immigration zijn (rond 16 uur) moeten we onze koffers weer oppakken en er ongeveer 250 meter mee lopen en dan kunnen we ze daar weer op een lopende band plaatsen. We mogen vervolgens met een soort metro naar Terminal 2. Deze is van American Airlines. Hier wederom een klein uur wachten en dan staan we wederom bij een gate.

Het is inmiddels ongeveer 17 uur lokale tijd. In Nederland is het dan al 24.00 uur en met name Thom begint het moeilijk te krijgen.

We hangen wat rond en lopen wat winkeltjes in. De vlucht zou oorspronkelijk rond 18.55 uur vertrekken maar dit wordt ook 19.50 uur. Het is 3 uur vliegen naar Phoenix en er is dan weer tijd verschil van 2 uur. Uiteindelijk landen we rond 21.15 uur in Phoenix.

Hier hoeven we helemaal meer ergens door en kunnen we zo naar de kofferband lopen. Na 15 minuten wachten zijn alledrie de koffers er. We lopen naar buiten en voor het eerste krijgen we te maken met een warme fohn. Het is er nog erg warm in Phoenix en hier moeten we even aan wachten. De bus naar de Rental Cars is zo gevonden en deze brengt ons naar Dollar Rental Cars. Hier zijn we op dit tijdstip op zondagavond de enige en we zijn snel geholpen. We krijgen de nodige upgrades aanbevolen maar ik had in Nederland via eAutohuur alles goed geregeld.

Ik had gekozen voor een Standard SUV. Vergelijkbaar met Jeep Grand Cherokee bij Dollar. De man aan de balie zei dat er keus was uit voldoende auto's. We komen uiteindelijk bij de auto's uit en weer een andere man zegt 'Kies er maar 1 uit?'. Het zijn echter allemaal Ford Escapes. 5 verschillende kleuren. We laden de koffers in maar de grootte valt me wat tegen. Ik loop even terug naar de verhuurder want ik ben niet helemaal tevreden. De man kijkt verbaasd en tegelijkertijd komt een collega van hem aanrijden met een GMC Acadia. Dit lijkt er meer op. De verhuurder zegt 'Je hebt gelijk, neem die maar mee.'. OK dan is dat ook geregeld.

We zijn onderweg naar Scottsdale, Phoenix. Ons hotel ligt op 10 minuten rijden met onze auto voor de komende 3 weken.

Wanneer we hier aankomen zijn we alle vier moe. We checken in, kijken alles een beetje na en gaan slapen. We hebben er op deze dag meer dan 24 uur opzitten.

Ria Keersmaekers

Wat een tweede dag, ja erg vermoeiend. Dit komt me bekend voor. Maar Hans Erna en de kids jullie zijn nog jonge mensen, als ik het kan kunnen jullie het zeker.
Maak er iets van en geniet. Kijk weer uit naar het vogende berichtje. groetjes en vier dikke kustjes.