KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 3 Phoenix - Apache Trail - Sedona (26 juli 2010)

Click for Sedona, Arizona Forecast

Dag 3 Phoenix naar Sedona.

Na een warme nacht in Phoenix zijn Thom en ik rond 5 uur opgestaan. Lucas en Erna zijn wat langer blijven liggen. Rond 6.15 zijn ze beide opgestaan. Tijdens dit extra uur dat ik had heb ik aan de dagverslagen gewerkt.

We sliepen in het Hospitality Suite Resorts in Scottsdale. Het ontbijt was erbij inbegrepen. Je had de keus uit meerdere soorten. De kinderen en ik gingen voor scrambled eggs met bacon en Erna nam de croissants.

Vlak voor 9 uur waren we klaar met ontbijten zijn we vertrokken naar de dichtsbijzijnde Walmart. We konden deze in eerste instantie nog niet direct vinden maar door wat rond te rijden uiteindelijk wel. Wat een grote winkel. We wilden in ieder geval een extra tas, een koelbox, plastic bestek en water, frisdrank em een lunch voor die dag.

Rond 10 uur zijn we vertrokken om een deel van de Apache trail te rijden. Het stuk van Scottsdale naar Tortilla Flat en door naar Roosevelt. Vanuit daar willen we dan gaan afbuigen richting Sedona.

Het eerste deel van de route loopt dus van Scottsdale naar Tortilla Flat. Dit is een erg mooi gebied. Veel enorme cactussen, ruige rotspartijen en overal zie je grote roofvogels zweven.

We zijn een paar keer gestopt om wat rond te lopen en foto's te maken.

Het was er al behoorlijk warm. (37 graden). Rond 11.30 uur komen we aan in Tortilla Flat. Een oud indianen dorp. Dit viel eerlijk gezegd wat tegen.

Hierna verliep de route via een onverharde weg naar Lake Roosevelt. Dit is een groot stuwmeer. Dit was een ontzettend mooie route om te rijden. Je reed langs kliffen, ruig gebied en af en toe kon je niet harder rijden dan 5 mile per uur.

Rond 13 uur arriveerden we bij de dam.

Hier hebben we de broodjes opgegeten die we 's ochtends bij de Walmart gekocht hadden. Dit zijn van die typische amerikaanse broodjes met 10 lagen ham en 5 lagen kaas op een broodje. De broodjes waren ongeveer 25 cm lang dus veel verder dan een half broodje kom je dan niet.

Vanuit Roosevelt zijn we toen vertrokken naar Sedona. Deze route verliep via Payson waar het in eens hard begon te onweren. Veel regen, donder en bliksem hebben we hier gezien en de temperatuur liep terug van 100 graden Fahrenheit (38) naar 61 graden Fahrenheit (16).

Rond 16.30 uur reden we Sedona binnen. De beroemde Red Rocks beginnen vlak voor Sedona en het is ook werkelijk prachtig. Na het inchecken in het Sedona Real inn zijn Lucas en Thom gaan zwemmen, wij besloten om mee te doen.

Rond 19.30 zijn we gaan eten in Javelina Cantina. De plek waar je 'the best Mecican Food' kon krijgen en waar Erna een heerlijke Margeritha gedronken heeft. Het eten was er ook heerlijk alleen veel te veel.

Rond 21.00 waren we erg moe en zijn we gaan slapen.

Ria Keersmaekers

Hallo Jonge lui.
Al de derde dag weer, waar om zo vroeg op?
Harstikken fijn om jullie zo te volgen,en al die fotos er bij, erg mooi.Trouwens zo vroeg naar bed gaan zul je wel nodig hebben. Toch zien jullie er fit uit. Tot morgen weer. Groetjes Oma Ria.

Oma en Opa

Leuk om zo de reis en belevenissen te kunnen volgen.

Groeten en kussjes.

jacquemine

Wat een mooi verslag zeg. Erg leuk om te lezen met vele leuke en mooie foto's. Ik heb nog niet alles gelezen, maar dat doe ik aankomend weekend.

Geniet van al het moois dat jullie zien en leg het vast voor ons.

Groetjes, jacquemine (ps. alles gaat goed met julie grote vriend)

Will Hermans

Hoi familie Keersmaekers,
Leuk om zo jullie reis te volgen via internet. Alle herinneringen komen weer boven. Veel plezier en geniet!

Groet,

Will