KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 4 sedona - Grand Canyon (27 juli 2010)

Click for Grand Canyon, Arizona Forecast

Dag 4 Sedona - Grand Canyon

Thom was vandaag iets na vieren opgestaan en begon rustig te Nintendo-en. Zelf werd ik iets voor zessen wakker en ben toen begonnen met het bijwerken van de weblog.

Erna was er vandaag ook weer vroeg bij. Zij stond al iets na 6.30 uur buiten met de foto camera. Om 7.30 uur gingen we naar het complimentary ontbijt. Je kon hier vanalles zelf maken of pakken. Van wafels tot eieren met worst.

Het was prima te doen en iets na half negen zaten we in de auto om naar het Slide Rock State Park te gaan. De deuren gingen om 9 uur open toen wij net aankwamen. De entree is per auto en bedroeg 20 dollar.

Het was in het begin nog helemaal niet druk. Het bestond uit een rivier die mooie gladde gleuven uit de rotsen heeft 'gesneden'. Hierdoor zijn er allemaal natuurlijke glijbanen ontstaan. We vonden het allemaal fantastisch.

Lucas en Thom zijn continue in het ijskoude water geweest en Erna en ik hebben veel pootje gebaat en vooral veel gekeken naar Lucas en Thom. Het weer was prima en zonnig.

Toen we het park verlieten wel al weer zo'n 37 graden. (zie ook deze 2 filmpjes: Lucas en Thom samen en Lucas alleen; zie ook kopje video's)

Rond 12.45 vertrokken we terug naar Sedona. Lucas en Thom hadden best langer willen blijven. Hier hebben we een leuk restaurantje gezocht waar we een broodje konden eten. Het is toch iedere keer weer wennen aan de Amerikaanse broodjes, enorm belegd en dan ook nog eens met chips erbij.

We hebben nog gewinkeld in Sedona, dat vooral bekend is door haar rode rotsen en haar Vortex punten.

Er zijn veel spirituele mensen aanwezig in Sedona.

Om een uur of twee zijn we vertrokken naar Grand Canyon Village. We hebben geen interstate genomen maar binnendoor gereden. Rond 17 uur waren bij de receptie van de de Maswik Lodge. De Maswik Lodge is niet direct de meest luxeuze hotelkamer maar het is goed te doen. We missen een airco maar erg warm is het vannacht niet. Na aankomst zijn we direct naar de Rim (=rand) gelopen.

Wat een FANTASTISCH gezicht.

We hebben de route naar El Tovar gelopen langs de south rim. Er zijn hier geen 10 foto momenten maar direct duizend. In de Cocktail bar van El Tovar hebben we heerlijk wat gedronken en rond 19.30 uur zijn we teruggegaan naar de Maswik Lodge.

Hier is ook een restaurantje bij. Het was inmiddels gaan regenen maar we konden de gratis shuttle bus nemen van de El tovar naar de Maswik Lodge. Toen we na het eten ongeveer 500 meter moesten teruglopen naar onze kamer was het inmiddels hard gaan regenen. We besloten toch maar even te rennen naar onze kamer zodat we daar konden bijkomen van alle ervaringen van deze dag.

Wendy

Ha!
Wat is het daar geweldig mooi! Echt super om het zo mee te kunnen beleven!
erg mooie foto's ook! genieten, wat een avontuur!
xxx

Oma Ria

Wat een geweldig park Lucas en Thom echt VET, ik zie dat jullie het naar je zin hebben. De Grand-Canyon ik krijg alweer de rillingen er van zo mooi, het komt bij mij weer allemaal terug. Groetjes Oma Ria.

Eveline

Wauw Erna en Hans, wat een gave foto's!! Hier op de pc al indrukwekkend, in het echt natuurlijk helemaal!

kijk al uit naar de volgende update,
Groetjes

Tanja

Hoi Erna, Hans, Lucas en Thom,

Wow, wat een prachtige beelden!!! Het lijkt wel een droom. Zelfs het brood(je) lijkt onwerkelijk :-O.

Geniet ervan!!

Groetjes, ook van Alia, Robbert en Laurens.