KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 5 Grand Canyon (28 juli 2010)

Click for Grand Canyon, Arizona Forecast

Dag 5 Grand Canyon

Het slapen in de Maswik Lodge, zonder airco, is ons prima bevallen. We hebben het allemaal tot 6 uur volgehouden. Er hangen 2 grote ventilatoren in de kamer die de hele nacht aanstonden waardoor er veel lucht circulatie was en daardoor zeker niet te warm.

We moesten nog wat foto's uitzoeken voor dag 4 en dit heb ik als eerste gedaan. In de lobby van de Maswik lodge is er een gratis Wifi verbinding. Ik ging hier enthousiast naartoe maar jammer genoeg werkte er iets niet waardoor ik geen toegang kreeg.

We besloten om te gaan ontbijten in de Bright Angel Lodge. Lucas has 2 pannenkoeken, Thom french toast (een soort wentelteefjes), Erna scambled eggs en ik had eggs over-easy.

Het was prima maar wanneer ik heel eerlijk ben is een gewone boterham of alleen maar een broodje ook erg lekker als ontbijt.

Na het ontbijt hebben we eerst de shuttle naar Hermits Rest genomen.

Het eindpunt van de rode route. We besloten langs de Rim (rand) terug te lopen. Toen we bij Pima point aankwamen begon het weer wat te regenen. Omdat het dan allemaal wat glibberig wordt dachten we dat we beter met de bus konden teruggaan.

Nadat we terug bij het overstap punt kwamen hebben we de village bus genomen richting de market place. Het was inmiddels lunchtijd en hier konden we goed slagen.

Vervolgens zijn we te voet naar Yavapai point gelopen.

Hier is een geologisch museum dat best interessant is.

Hierna zijn we naar het visitors center gegaan. Dit viel eerlijk gezegd wat tegen. Toen we hier weg wilden gaan begon het opnieuw te regenen dus besloten we wederom de village bus te nemen naar de Maswik Lodge.

Rond 15.30 uur waren we op de kamer. Lucas en Thom waren beiden moe en toe aan wat niets doen. (nintendo-en en tv kijken)

Ik ben net buiten het park naar een hotel gegaan om te kijken of het internetten daar wel werkte. Het werkte alleen wel heel langzaam. Ik kon in ieder geval het dag veslag van dag 4 plaatsen.

We hadden allevier niet zo'n grote honger dus we besloten naar de cocktail lounge van het El Tovar hotel te gaan. Hier hebben we drankjes en 2 appetizers besteld. Chicken wings en een mooie nacho schotel.

Rond 20.30 waren we terug op de kamer.

Oma en Opa Neerkant

Leuk om het verslag te lezen en het zijn mooie foto's.

Groetjes en kusjes uit Neerkant.

M.KUIJPERS@HOME.NL

Hoi,
Wat een schitterende foto's en wat leuk om het verslag te lezen.
Groetjes aan Lucas en Thom van Bart en Daniëlle, en ook van ons natuurlijk.
Marcel en Sylvia

Oma Ria.

Maswik Lodge komt heel mooi over, met al dat groen.
Komt zeker door die vreemde man met die grote hoed . ha ha .Ik vind het heel fijn om steeds naar jullie verslag te kijken, het is allemaal zo mooi.
Groetjes Oma Ria.

Oma en opa Neerkant

Hoi Lucas en Thom,

Hoe gaat het met de taal? We bedoelen spreken jullie al een beetje engels?

Veel groeten en kusjes uit Neerkant.