KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 6 Grand Canyon - Monument Valley (29 juli 2010)

Click for Monument Valley, Utah Forecast

Dag 6 Grand Canyon - Monument Valley

Vanochtend wederom tot 6 uur geslapen. Voor vandaag staat de reis naar Monument Valley op het programma. We weten niet precies wat ons te wachten staat. We ontbijten in de Maswik Lodge cafetaria. Niet erg luxe maar het voldoet prima.

Rond 9 uur zijn we vertrokken. We starten met de Desert view road langs de Grand Canyon te rijden. We stoppen nog op een paar punten om een laatste blik op de canyon te kunnen werpen. We vonden Navajo point in principe nog mooier dan het laatste punt, Desert View.

Rond 11 uur vertrekken we om de Grand Canyon definitief achter ons te laten.

Het stuk tussen Cameron en Tuba City vonden we een lelijk stuk maar gelukkig was dit maar kort. In Tuba City aangekomen hebben we ons een paar broodjes gekocht bij de Subway om deze later op te eten. Tuba City is het begin van Navajo gebied. Er wonen dus alleen nog maar indianen.

Vlak buiten Tuba City zagen we een bord langs de weg staan waarop stond 'Dinosaurus afdrukken'. We zijn hier naartoe gereden om dit te bekijken. We werden opgewacht door een vriendelijke indiaan die ons rond leidde. We zagen voet afdrukken van een T-Rex en Velociraptors. Lucas heeft weer wat mooie stenen gevonden.

Het prettige van deze rondleiding was dat we zonder meer foto's mochten maken. Iets dat op veel plekken in dit gebied niet mag.

Na Tuba City komt een hele tijd niets meer en vlak voor Kayenta hebben we onze broodjes opgegeten. We spraken hier een stel oudere amerikanen. Deze man hield niet op met vertellen over de mijn waarin hij vroeger gewerkt had. Het waren aardige mensen.

Rond 16 uur lokale (Utah) tijd kwamen we aan bij de Gouldings lodge. We slapen vannacht in een van drie cabins op de campground van Gouldings Lodge.

Het zijn een soort Pipo de Clown huisjes. Alles zit erin maar het blijft een beetje behelpen.

's Avonds hebben we op de veranda een grote pizza gegeten en een spelletje gedaan.