KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 7 Monument Valley - Page (30 juli 2010)

Click for Page, Arizona Forecast

Dag 7 Monument Valley - Page

Erna was vandaag het eerste wakker. Het was 6.30 uur Mountain time. Dit betekent 1 uur later. In Utah is het 1 uur later dan in Arizona. In werkelijkheid was Erna dus om 5.30 uur wakker geworden.

Rond 7 uur ben ik naar de winkel gegaan om ontbijt te kopen. We hebben het vandaag zonder complimentary ontbijt moeten doen dus we moeten iets gaan kopen. Omdat we de cabin toch niet al te schoon vonden besloten we om kant en klaar ontbijt te kopen en niet in de cabin broodjes te gaan maken.

9 uur zijn we uitgecheckt en zijn we richting het Monument Valley park gereden. Dit lag ongeveer 5 mile van de Gouldings Lodge. De entree was 5 dollar per persoon boven de 8 jaar. We waren dus 15 dollar kwijt. We besloten om geen guided tour te nemen maar zelf de Via Valley Drive te rijden.

Deze was erg mooi. Je rijdt dan over een soms erg slechte weg en soms is die gewoon slecht.

De uitzichten zijn echter fantastisch.

We zijn tot ongeveer 11.00 uur in het park gebleven en besloten toen richting Page te vertrekken. In Kayenta (erg lelijk plaatsje overigens) hebben we getankt (16 gallon voor 46 dollar; 1 gallon is 3,7 liter) en bij de subway enkele broodjes gekocht voor onderweg.

Onderweg naar Page hebben we wederom een flinke onweersbui gehad. Dit is al enkele dagen achter elkaar maar gelukkig alleen wanneer we in de auto zitten.

Rond een uur of een waren we alweer in Page en we besloten eerst naar Horseshoe bend te gaan.

Dit is een stukje van de Grand Canyon waar je de Colorado Rivier in de vorm van een hoefijzer kunt zien. We moesten de auto parkeren en dan ongeveer 15 minuten lopen. (Dat betekent op de weg terug naar de auto dat dit berg op is, door mul rood zand in de zinderende hitte)

Ook hier was het zeker de moeite waard. De Horseshoe bend was mooi om te zien. Voor mensen met hoogtevrees valt dit niet mee.

Hierna zijn we naar ons hotel ‘Day's Inn & Suites' gereden. Dit is een erg mooi hotel met mooie kamers en een fijn zwembad. 's Avonds zijn we met z'n allen naar Page gereden en hebben we gegeten bij de Dam Bar & Grille. Dit was een ruig restaurant waar Erna en ik een heerlijke steak gegeten hebben.

Na het eten nog even naar de Walmart omdat we morgen een boot gehuurd hebben en voldoende eten willen meenemen.

Ria keersmaekers

Hallo allemaal. iedere dag geniet ik van het verslag en de mooie fotos die jullie sturen. Je moet er geweest zijn om al dit natuur geweld te kunnen bevatten. In een woord prachtig. geniet ervan.Gr. Ria.
PS. Ben een week op vacantie.