KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 8 Page op Lake Powell (31 juli 2010)

Click for Page, Arizona Forecast

Dag 8 Page (Lake Powell)

Ik had al een hele tijd geleden vanuit Nederland een boot gehuurd om te gaan varen op Lake Powell. We moesten hiervoor naar Antelope Point Marina. Lake Powell is het op een na grootste kunstmatige meer van amerika. De totale kustlengte is groter dan de hele westkust en het heeft 17 jaar geduurd voor deze Glenn Canyon volgelopen was.

We stonden vanochtend bewust om 6 uur op. Dit was een van de eerste dagen dat we allemaal nog sliepen om 6 uur 's ochtends. Na het douchen zaten we rond 6.30 uur aan het complimentary ontbijt. Dat viel eerlijk gezegd wat tegen. Veel verschillende donuts, etc.

Rond 7.15 vertrokken we naar de haven. We vonden het allevier nogal spannend. Daar aangekomen werden we snel naar onze boot geleid en kregen we ‘vakkundige' uitleg.

We hadden een tas vol handdoeken, zonnecreme, boeken, etc bij en natuurlijk een gevulde koelbox met oa. een lunchpakket voor 's middags. Onze boot was een zogenaamde Deck Cruiser. Deze was ongeveer 8 meter lang en er was plek voor een man of 10. De max snelheid bedroeg ongeveer 50 km per uur. We hebben er ook een 2 persoons tube (band) bij gehuurd die we achter de boot konden binden.

Vervolgens zijn we gaan varen. Het was fantastisch. Het meer heeft een temperatuur van ongeveer 26 graden waardoor het zwemmen is. De randen van het meer zijn rode rotsen en sommige zijn zeker 50 tot 100 meter hoog.

Je kunt hier rustig dagen rondvaren zonder 2 keer op dezelfde plek te komen.

We zijn bewust naar wat afgelegen plekken gevaren waar we dan een gedeelte van het meer voor ons zelf hadden zodat de tube achter de boot kon. Wanneer je dan de maximale snelheid voer en je maakte wat bochten dan ging de tube van links naar rechts en klapperde op het water. Lucas en Thom (en ook ik) hebben volop genoten.

Voor enkele leuke filmpjes kijk hier. Kapitein Thom, Lucas en Thom samen op de tube 1, Lucas en Thom samen op de tube 2.

Naast het tuben hebben we ook nog heerlijk gezwommen.

Rond een uur of 4 waren we terug bij de haven. Hier schrokken we toch weer opnieuw van de prijs ondanks dat we het van te voren wisten. Maar goed het was een grandioze belevenis en het was volgens Lucas en Thom ‘the best day ever!'

Last but not least. Ons nichtje TATUM van Spreuwel is op 1 augustus jarig. Zie de videoboodschap van ons.

Oma en Opa Neerkant

Hoi allemaal,

Da's leuk zeg weer eens wat anders als quad rijden!

Groetjes en kusjes uit Neerkant.