KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 9 Page - Bryce (1 aug 2010)

Click for Bryce Canyon, Utah Forecast

Dag 9 Page - Bryce Canyon

Vandaag was Erna het eerste wakker. Rond 7 uur stond ze op. Wij drieen zijn tot ongeveer 7.30 uur blijven liggen. We hebben rustig aan gedaan en zijn eerst gaan ontbijten. Het complimentary ontbijt bij de Day's inn in Page viel wat tegen. Alleen maar wat zoetigheid. Erna en ik besloten bij de Subway in de Walmart tegenover het hotel een broodje te kopen.

Na het ontbijt zijn we nog even bij de Walmart geweest om zonnemelk, aftersun en nog wat frisdrank te kopen. Rond 9 uur zijn we aangereden richting Bryce. Het eerste stuk was niet erg bijzonder maar op een gegeven moment werd de omgeving toch weer schitterend. Aangezien Bryce in Utah ligt komen we weer in mountain time en moeten we 1 uur optellen bij onze tijd.

Vlak voor Bryce kom je eerst bij de Red Canyon.

Dit is een klein voorproefje van wat in Bryce Canyon te zien. Eerlijk gezegd is dit ook al zeker de moeite waard.

Rond 13 uur kwamen we aan bij Bryce Canyon.

We probeerden of we al konden inchecken wat eigenlijk was de check-in time 16 uur. Er waren al kamers beschikbaar dus we kregen al een kamer. Een prachtige kamer overigens.

Daarna zijn we het park ingereden. We zijn op advies van ontdek-amerika naar sunset point gegaan om de navajo trail te gaan lopen. Eerst hebben we onze broodjes opgegeten.

We besloten het eerste gedeelte van de Navajo trail te lopen en halverwege over te stappen op de Queens Garden trail. Hiervoor moesten we ongeveer 170 meter afdalen en de later dus ook weer omhoog. De totale lengte van de hike was ongeveer 3 mile.

Omdat de wandeling echter soms behoorlijk stijl was vonden we het behoorlijk vermoeiend. Ondanks dat het soms zwaar was is ook dit National Park verbluffend mooi en zijn de uitzichten over de Hoodoo's erg mooi om te zien.

Rond 16 uur Utah tijd waren we weer klaar en zijn we terug naar het hotel gegaan zodat Lucas en Thom lekker konden gaan zwemmen.

We sloten de avond af met een gemakkelijke 15 inch pizza die we met ons vieren hebben opgegeten.

Jacquemine

Kijk uit dat jullie geen overload krijgen aan prachtige landschappen!!!!

Elke dag opnieuw de meest prachtige indrukken (tenminste naar de foto's te oordelen). Misschien een vreemde opmerking, maar probeer eens naar de stilte te luisteren wanneer jullie naar zo'n adem benemend landschap kijken.