KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 10 Bryce - Zion (2 aug 2010)

Click for Zion National Park, Utah Forecast

Dag 10 Bryce Canyon - Zion National Park

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan en in het hotel genoten van een goed en uitgebreid ontbijt. Na uitgecheckt te hebben zijn we met de auto naar 'Rainbow & Yovimpa Point' gereden, het hoogste punt van het park. We wilden hier eigenlijk nog gaan hiken maar hoewel het uitzicht geweldig was, leek de wandeling niet zo uitdagend. Lucas en Thom vonden dat ze nog moe waren van de dag ervoor, daarom besloten we een paar uitzichtspunten te nemen en dan de ‘Mossy cave' hike te lopen.

De Mossy cave ligt noordelijk en feitelijk buiten het park. Het was er wederom fantastisch mooi. We zijn hier naar een kleine waterval gelopen. Lucas en Thom veelal door een riviertje.

Weer terug bij de auto zijn we naar een subway gereden. Daar waren we niet de enige hongerigen. De broodjes hebben we in de auto verorbert. De weg naar Zion liep grotendeels door een groene vallei. We kwamen ook weer een sherif tegen, slapend in de auto naast de weg. Na wat beter gekeken te hebben bleek het een pop te zijn. Nou ja!!

De Trotter gids heeft het over het land van de reuzen en inderdaad, Zion canyon is erg indrukwekkend en groots. Hoge bergen en loodrechte rotswanden van wel 910 meter hoog, (aldus de gids). Op de bergpas zijn ze aan de weg aan het werken, verplicht wat langer van het natuurschoon genieten.

Wij verblijven er twee nachten in Sprindale in een Best Western aan de Zion boulevard. Het is hier ook een stuk warmer dan in Bryce. Een duik in het zwembad is dan ook lekker. Vandaag doen we niet veel meer. Morgen gaan we het park verkennen en hiken.

's Avonds zijn we de Zion blv afgelopen en hebben we gegeten in Wildcat Willies. De drankjes werden geserveerd in inmaakpotten. Ook hier wordt de gratuity van 18% er voor het gemak al bijgeteld. Je mag dan nog eens een extra additional tip geven. Het zal best zo horen maar wij vonden de rekening zo wel voldoende.

Terugwandelend naar het hotel kopen we in een supermarkt nog wat Ben en Jerry's ijs voor op de kamer.

jacquemine

Wat een prachtige plek zeg, dat riviertje met de waterval op het einde. Daar zou ik heel graag een paar dagen willen kamperen (met Raf, Joon en Misty).