KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 11 Zion (3 aug 2010)

Click for Zion National Park, Utah Forecast

Dag 11 Zion National Park, Zion Park Inn (Best Western)

Heel goed geslapen vannacht. Zoals we de dag en datum een beetje kwijt beginnen te raken, zo wennen we aan het lawaai van de airco's.

Hans heeft vanmorgen broodjes en beleg bij een supermarkt gehaald (en een heerlijke sterke koffie voor mij). Het was lekker om weer eens een redelijk normaal ontbijt te nuttigen. Met de free shuttle zijn we naar Zion Lodge gereden om vandaar uit de ‘Emerald Pools trail' te lopen. In de Grand Canyon en ook in Bryce moest je van bovenaf naar beneden, hier in het gebergte moet je omhoog.

We zijn via de ‘middel' naar de ‘upper emerald pool' gelopen. Deze trail vond ik vermoeiender dan die in Bryce, dit omdat het stukken vrij steil omhoog ging maar vooral omdat het erg warm was. Hans en de jongens hebben regelmatig hun hoed en petjes nat gemaakt in een bergstroompje.

Op de weg terug zag Lucas een slang, best indrukwekkend. Deze hebben we natuurlijk op de foto gezet.

Rond 13.30 waren we terug bij Zion Lodge waar we cola en koffie gekocht hebben en de eveneens vanochtend door Hans gehaalde broodjes hebben opgegeten. Een heerlijke picknick onder een enorme boom op een mooi groen grasveld voor de Lodge. Water uit de bron kun je hier overal gratis tappen.

Precies waar wij zaten kwam een complete bus italianen een groepsfoto maken. Entertainment voor ons, hilarisch hoe dat ging, met veel gelach, druk gebaar en geroep voordat de groep eindelijk compleet was. Ze vonden het prachtig dat Thom een petje met Italia erop heeft en hebben het gebruikt voor hun foto.

Weer helemaal uitgerust hebben we opnieuw de shuttle genomen tot aan de Temple of Sinawava, waar de Narrows trail begint. Deze laatste wordt evenals de Angels Landing afgeraden als je onervaren bent, hoogtevrees hebt maar ook met kinderen is het beter om deze niet te lopen. We doen het dan ook niet, dus de spectaculaire uitzichten kunnen we alleen morgen zien als we tenminste een film over Zion gaan kijken in de Imax bios in 3D.

De Temple of Sinawava is tevens de laatste busstop. We lopen een klein stukje van de Narrows, Lucas en Thom amuseren zich weer in de rivier. Deze kleurt hierboven oranje/roze door het zand.

Op de weg terug stappen we een keer uit de shuttle om de bergen te bewonderen (Big Bend) vervolgens gaan we terug naar het hotel.

Lucas en Thom willen wat t.v kijken op de kamer. Hans en ik gaan naar buiten. Net als we, compleet met Margarita en een biertje, bij het zwembad liggen begint het een beetje te druppelen. Afkoelen doet het echter niet. Zojuist (20.00) was het nog 27 graden. We besluiten te douchen en vroeg te gaan eten in een sportsbar naast het hotel. Ik heb een ricebowl genomen met zowaar flink wat verse groenten. Volkomen voldaan zijn we best wel moe. Waarschijnlijk slapen we vrij vroeg vanavond.

Fam. Kuijpers

Hallo allemaal,
Lang leve de techniek: wij genieten op ons terras in la Douce France met rosé van jullie verhalen en foto's. Wat schitterend zeg: die foto's kun je verkopen!! Kunnen zo de reisgidsen in... Wat een geweldige landschappen en luchten! Fijn te lezen dat jullie zo genieten en alles goed gaat. Au revoir, Marcel en Sylvia en Bart en Daniëlle.

Wendy

Ha allemaal!

Hans, die hoed staat je heel goed! waren jullie niet bang voor die slang? wat een gave foto's zeg! ik wacht met smacht op jullie vervolg maar volgens mij zitten jullie nu in relaxmodus in Las Vegas?
dikke kus,
wen