KeersmaekersNaarUSA.reismee.nl

Dag 12 Zion - Las Vegas (4 aug 2010)

Click for Las Vegas, Nevada Forecast

Dag 12 Zion National Park - Las Vegas (Desert Rose Resort)

Het was ongeveer 8 uur Mountain time dat we opstonden. Ik ging koffie en broodjes halen bij de plaatselijke supermarkt. Rond 9.30 uur zijn we vertrokken richting Las Vegas. Toen we uitcheckten in Zion vroeg de receptionist waar we naartoe gingen en ik zei 'Las Vegas'. Hij zei daarop 'Oh, to the Big Hot City!'.

Onderweg reden we voor het eerst over een Interstate, nummer 15. Op een interstate mag 75 miles per uur. Dit is vergelijkbaar met bij ons 120 km/uur.

Omdat we pas rond 16 uur konden inchecken en we ook nog een uur tijdverschil hadden meenden we een scenic route te nemen via Lake Mead en de Valley of Fire. Het eerste gedeelte van deze weg was echter helemaal niet scenic en we besloten om te keren en koers te zetten richting Las Vegas.

Erna kon onderweg helemaal genieten van de vele supergave trucks die overal rijden. Deze vrachtwagens zijn veel langer dan bij ons. Rond een uur of 1 zijn we gestopt bij een wegrestaurant waar ook een Subway lag.

Rond een uur of drie reden we Las Vegas binnen. Wat een drukte en je komt ogen tekort om alles te bekijken. Toen we op de strip reden waren het aan beide kanten 4 en soms 6 rijbanen. Overal de gekste hotels en heel veel auto's.

En heet. Op een gegeven moment gaf de auto 123 graden Fahrenheit aan. Omgerekend is dat 50,2 graden Celcius.

Toen we bij ons hotel aankwamen (Desert Rose Resort) konden we direct inchecken. We waren wel iets te vroeg maar er was een 2 slaapkamer appartement klaar. Hier hebben we echt ontzettend veel ruimte.

Lucas en Thom en wij hebben beiden een eigen slaapkamer met eigen badkamer, een grote woonkamer met volledig uitgeruste keuken. Ontbijt is complimentary en tussen 17 uur en 19 uur kun je gratis frisdrank, wijn en bier drinken.

Rond een uur of 6 zijn we 's avonds gaan wandelen naar de vier hotels die vlakbij liggen. Tropicana, Excalibur, New York New York en MGM. Uiteindelijk hebben we iets gegeten in het Excalibur.

Erna en ik wilden nog graag met de auto over de Strip maar Lucas en Thom waren moe dus we besloten om naar bed te gaan.

Onze eerste halve dag in The Big Hot City zit erop.

Eveline

Hoi,
Ik geniet nog steeds mee met jullie door al die mooie foto's!

En wat een top stad Las Vegas: hebben jullie ook nog de eiffeltoren EN het vrijheidsbeeld gezien.... ;)

Groetjes,